ورودی مسجد حکیم
صورت کلی این سردر از وسعت مستطیل گرفته گردیدهاست. نشان مسجد الزهرا احمدآباد مشهد این مستطیل با اعتنا به اینکه 4 ضلع داراست و 4 عدد جامعی میباشد، در وسعت مستطیل تورفتگی و خارج آمدگی متعددی وجود داراست که برای علامت دادن احساس عظمت و بزرگی ورودی است. ورودی مسجد حکیم از تعدادی صورت تشکیلشده میباشد کهاین خویش نمادی از صلابت میباشد. قوس بالای در ورودی القاکننده ی متانت میباشد و نمادی از فرهنگ و تمدن و هنر اسلامی مسجدها میباشد و سازه را در قبال آدرس مسجد الزهرا احمدآباد مشهد نیروهای وارده مقاوم می نماید.
اساس خیالی افقی رسم قوس در اینجا تحت عنوان یک خط اساسی کشیده گردیدهاست که تیزه را از پاکار جـدا نموده است. در نصیب بالای آن چهار باهو (شش ضلعی) جایدارد که نعمت رسانی، بدون نقص بودن دانا طبیعت منجی موعود معاش جاودانی و طلسم فسخ کننده ی دیده جراحت و آدم بی نقص را می رساند. شکنج های 11 مالامال ایجاده گردیده در قوس بالای ورودی نمادی از فشار و عملکرد در جهت آشتی دادن وجوه متباین کارها میباشد. این 11 مالامال که جزئی از گونه های کروی می باشند، در واقع به نحوی منظم قرار گرفته اند که احساس جنبش را میدهند.
گنبد مسجد حکیم
صورت اساسی داخلی گنبد مسجد حکیم از دایره رزرو مسجد الزهرا احمدآباد مشهد گرفته گردیدهاست و درین دایره که از تقســم بـنـدی هـای متعـددی درست شده، مـی تـوان مرکزگرایی را احساس کرد. با وصل کردن شالوده های دو تقسیم، مثلث ساخت میشود که ایستایی و توازن را به اکران میگذارد.
در دایره اساسی، دایره های دیگری محاط شدهاست که بیانکننده شم تواضع و خضوع و خشوع میباشد. هیبت بیرونی گنبد کروی میباشد که در اکثر فضاهای مذهبی توشه معناییش جزئی لاینفک از معماری اسلامی گردیده است.
این گنبد مازه دار میباشد و به طور یک قالب قرار گرفته میباشد. نگاره های به فعالیت رفته در مسجد حکیم، ستاره هشت لبریز و چلیپا می باشند کهاین توشه خیر به طور مجرد بلکه با مشایعت در کنار شماره تلفن مسجد الزهرا احمدآباد مشهد هم و در معقلی پایین گنبد به شغل رفت اند. این همنشینی قادر است فردوس، نظم، تعادل و هماهنگی، وحدت متانت و نقطه مقابل ظلمات را به بیننده القا نماید
ورودی مسجد حکیم
صورت کلی این سردر از وسعت مستطیل گرفته گردیدهاست. نشان مسجد الزهرا احمدآباد مشهد این مستطیل با اعتنا به اینکه 4 ضلع داراست و 4 عدد جامعی میباشد، در وسعت مستطیل تورفتگی و خارج آمدگی متعددی وجود داراست که برای علامت دادن احساس عظمت و بزرگی ورودی است. ورودی مسجد حکیم از تعدادی صورت تشکیلشده میباشد کهاین خویش نمادی از صلابت میباشد. قوس بالای در ورودی القاکننده ی متانت میباشد و نمادی از فرهنگ و تمدن و هنر اسلامی مسجدها میباشد و سازه را در قبال آدرس مسجد الزهرا احمدآباد مشهد نیروهای وارده مقاوم می نماید.
اساس خیالی افقی رسم قوس در اینجا تحت عنوان یک خط اساسی کشیده گردیدهاست که تیزه را از پاکار جـدا نموده است. در نصیب بالای آن چهار باهو (شش ضلعی) جایدارد که نعمت رسانی، بدون نقص بودن دانا طبیعت منجی موعود معاش جاودانی و طلسم فسخ کننده ی دیده جراحت و آدم بی نقص را می رساند. شکنج های 11 مالامال ایجاده گردیده در قوس بالای ورودی نمادی از فشار و عملکرد در جهت آشتی دادن وجوه متباین کارها میباشد. این 11 مالامال که جزئی از گونه های کروی می باشند، در واقع به نحوی منظم قرار گرفته اند که احساس جنبش را میدهند.
گنبد مسجد حکیم
صورت اساسی داخلی گنبد مسجد حکیم از دایره رزرو مسجد الزهرا احمدآباد مشهد گرفته گردیدهاست و درین دایره که از تقســم بـنـدی هـای متعـددی درست شده، مـی تـوان مرکزگرایی را احساس کرد. با وصل کردن شالوده های دو تقسیم، مثلث ساخت میشود که ایستایی و توازن را به اکران میگذارد.
در دایره اساسی، دایره های دیگری محاط شدهاست که بیانکننده شم تواضع و خضوع و خشوع میباشد. هیبت بیرونی گنبد کروی میباشد که در اکثر فضاهای مذهبی توشه معناییش جزئی لاینفک از معماری اسلامی گردیده است.
این گنبد مازه دار میباشد و به طور یک قالب قرار گرفته میباشد. نگاره های به فعالیت رفته در مسجد حکیم، ستاره هشت لبریز و چلیپا می باشند کهاین توشه خیر به طور مجرد بلکه با مشایعت در کنار شماره تلفن مسجد الزهرا احمدآباد مشهد هم و در معقلی پایین گنبد به شغل رفت اند. این همنشینی قادر است فردوس، نظم، تعادل و هماهنگی، وحدت متانت و نقطه مقابل ظلمات را به بیننده القا نماید