چون که طاقت فرسا گیری در پوشش، استدلال تندرست و استواری آنها میباشد. پوشش زن در ادیان تبارک الهی: نگرشی به دیگر ادیان الهی بشر را بدین اساسی متوجه می نماید که «عفاف» و مراقبت آن همواره گزینه تأکید آفریدگار متعال در تک تک ادوار و در زمان تمامی پیامبران الهی مسجد الزهرا احمدآباد مشهد بوده میباشد. در دین زرتشت، یهود، مسیحیت و اسلام ، عفاف بر زنان امری ما یحتاج بوده میباشد. کتاب های مقدس مذهبی، امرها و احکام شرعی، آداب و مراسم و سیره عملی رهروان این ادیان چهارگانه، در ادیان الهی به خصوص زرتشت، یهود و مسیحیت مسأله عفاف و حجاب و رعایت آن مطرح بوده میباشد. (قرائتی، گروه فیش های تبلیغی 3، ص4) عفاف و حجاب، درآیین مقدس حضرت ابراهیم و حضرت نوح ( علیه السلام) حائز اهمیّت بوده میباشد. درکتاب تورات اینگونه میخوانیم: «رفقه چشمان خویش را بلند کرده واسحاق را مشاهده کرد و از شتر خویش فرود آمد، چون از خادم پرسید : این مرد که می باشد که درصحرا به استقبال ما میآید؟ خادم اظهارکرد: آقای اینجانب آدرس مسجد الزهرا احمدآباد مشهد میباشد.پس برقع خویش را گرفته، خویش را پوشانید.» (مسافرت پیدایش، باب 24،آیه 64 و 65) از این ذکر پرنور میگردد که پوشش زن در مقابل نامحرم در شریعت حضرت ابراهیم (علیه السلام) وجود داشته میباشد؛ چون «رفقه» در مقابل اسحاق که به وی نامحرم بود، ازشتر پیاده شدو خویش را پوشاند تا دیده اسحاق به وی نیفتد. عفاف در دین هند:آنچه مسلم میباشد این میباشد که عفاف و حجاب هندى نیز نظیر عفاف کشورایران باستان طاقت فرسا و شدید بوده میباشد. از گفتار ویل دورانت در جلد دوم تاریخ فرهنگ برمىآید که عفاف هندى توسط ایرانیان مسلمان در هند اشاعه یافته میباشد. نهرو مىگوید: «متاسفانه این ترسیم ناپسند به تدریج یکى از مختصات جامعه اسلامى شد و هند نیز وقتى مسلمانها به این جا آمدند آن را فراگرفت.» به نظریه نهرو عفاف هند به واسطه مسلمانها به هند آمده میباشد ولى درحالتی که تصمیم به ریاضت و سوراخ لذّت را یکى از علل رزرو مسجد الزهرا احمدآباد مشهد پدید وارد شدن عفاف و حجاب بدانیم می بایست قبول کنیم که هند از قدیم ترین روز ها، عفاف و حجاب را پذیرفته میباشد، چون هند از مرکزها قدیم ریاضت و پلید شمردن لذّات مادى بوده میباشد. (مطهری، بی تا:ص12)
پوشش وحجاب قبل از آئین زرتشت: اول مردمی که به کشور کشورایران آمدند، آریایی ها بودند. تحقیقات نماد می دهد که زنان کشورایرانزمین از مجال مادها، که از ساکنان این دیار بودند، دارنده عفاف جامعی، مشمول بلوز بلند چیندار، شلوار تا مچ پا و خیمه و شنلی بلند بر روی خرقهها بودهاند. (ضیاءپور، 1347:ص17-26) این عفاف در زمان سلسله های گوناگون پارس ها نیز معمول بوده میباشد. براین اساس در طول بعثت زردشت و گذشته و آنگاه، زنان اهل ایران حجابی بی نقص داشتهاند. درعهد عتیق اینگونه آمده میباشد: «... فرمان فرمود وشتئ، ملکه شماره تلفن مسجد الزهرا احمدآباد مشهد را با تاج ملوکانه به حضور فرمانروا بیاورند تا زیبایی اورا به خلایق و سروران آرم دهد؛ زیراکه پسندیده منظر بود البته؛ وشتئ نخواست...»(عهد و پیمان عتیق، کتاب اِستَر، باب
چون که طاقت فرسا گیری در پوشش، استدلال تندرست و استواری آنها میباشد. پوشش زن در ادیان تبارک الهی: نگرشی به دیگر ادیان الهی بشر را بدین اساسی متوجه می نماید که «عفاف» و مراقبت آن همواره گزینه تأکید آفریدگار متعال در تک تک ادوار و در زمان تمامی پیامبران الهی مسجد الزهرا احمدآباد مشهد بوده میباشد. در دین زرتشت، یهود، مسیحیت و اسلام ، عفاف بر زنان امری ما یحتاج بوده میباشد. کتاب های مقدس مذهبی، امرها و احکام شرعی، آداب و مراسم و سیره عملی رهروان این ادیان چهارگانه، در ادیان الهی به خصوص زرتشت، یهود و مسیحیت مسأله عفاف و حجاب و رعایت آن مطرح بوده میباشد. (قرائتی، گروه فیش های تبلیغی 3، ص4) عفاف و حجاب، درآیین مقدس حضرت ابراهیم و حضرت نوح ( علیه السلام) حائز اهمیّت بوده میباشد. درکتاب تورات اینگونه میخوانیم: «رفقه چشمان خویش را بلند کرده واسحاق را مشاهده کرد و از شتر خویش فرود آمد، چون از خادم پرسید : این مرد که می باشد که درصحرا به استقبال ما میآید؟ خادم اظهارکرد: آقای اینجانب آدرس مسجد الزهرا احمدآباد مشهد میباشد.پس برقع خویش را گرفته، خویش را پوشانید.» (مسافرت پیدایش، باب 24،آیه 64 و 65) از این ذکر پرنور میگردد که پوشش زن در مقابل نامحرم در شریعت حضرت ابراهیم (علیه السلام) وجود داشته میباشد؛ چون «رفقه» در مقابل اسحاق که به وی نامحرم بود، ازشتر پیاده شدو خویش را پوشاند تا دیده اسحاق به وی نیفتد. عفاف در دین هند:آنچه مسلم میباشد این میباشد که عفاف و حجاب هندى نیز نظیر عفاف کشورایران باستان طاقت فرسا و شدید بوده میباشد. از گفتار ویل دورانت در جلد دوم تاریخ فرهنگ برمىآید که عفاف هندى توسط ایرانیان مسلمان در هند اشاعه یافته میباشد. نهرو مىگوید: «متاسفانه این ترسیم ناپسند به تدریج یکى از مختصات جامعه اسلامى شد و هند نیز وقتى مسلمانها به این جا آمدند آن را فراگرفت.» به نظریه نهرو عفاف هند به واسطه مسلمانها به هند آمده میباشد ولى درحالتی که تصمیم به ریاضت و سوراخ لذّت را یکى از علل رزرو مسجد الزهرا احمدآباد مشهد پدید وارد شدن عفاف و حجاب بدانیم می بایست قبول کنیم که هند از قدیم ترین روز ها، عفاف و حجاب را پذیرفته میباشد، چون هند از مرکزها قدیم ریاضت و پلید شمردن لذّات مادى بوده میباشد. (مطهری، بی تا:ص12)
پوشش وحجاب قبل از آئین زرتشت: اول مردمی که به کشور کشورایران آمدند، آریایی ها بودند. تحقیقات نماد می دهد که زنان کشورایرانزمین از مجال مادها، که از ساکنان این دیار بودند، دارنده عفاف جامعی، مشمول بلوز بلند چیندار، شلوار تا مچ پا و خیمه و شنلی بلند بر روی خرقهها بودهاند. (ضیاءپور، 1347:ص17-26) این عفاف در زمان سلسله های گوناگون پارس ها نیز معمول بوده میباشد. براین اساس در طول بعثت زردشت و گذشته و آنگاه، زنان اهل ایران حجابی بی نقص داشتهاند. درعهد عتیق اینگونه آمده میباشد: «... فرمان فرمود وشتئ، ملکه شماره تلفن مسجد الزهرا احمدآباد مشهد را با تاج ملوکانه به حضور فرمانروا بیاورند تا زیبایی اورا به خلایق و سروران آرم دهد؛ زیراکه پسندیده منظر بود البته؛ وشتئ نخواست...»(عهد و پیمان عتیق، کتاب اِستَر، باب